به دنبال تکمیل و نصب ماشین آلات و تجهیزات صنعتی و پیشبرد فرآیندهای اجرایی پروژه زمزم ۳ فولاد خوزستان، مشعل های فرعی واحد ریفرمر این مگامدول به صورت آزمایشی و با موفقیت توسط متخصصان شرکت مهندسی فن آور معادن و فلزات(MMTE)   اجراء و راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی، ظرفیت نهایی این پروژه دو میلیون تن آهن اسفنجی در سال و بر مبنای دانش میدرکس طراحی شده است که هم اکنون روند اجرای این مگاپروژه صنعت فولاد با  پیشرفت بیش از ۹۶ درصد در حال اجراست.

گروهMMTE  به عنوان شرکت فنی و مهندسی پیشرو صنایع فولاد در تمام مراحل اجرای این پروژه علیرغم مواجهه با محدودیت های بین المللی با بهره گیری از نیروی انسانی توانمند و متخصص و استفاده از ظرفیت‌های موجود با کسب شمار زیادی از نتایج موفق مهندسی و اجرایی، تلاش های خود را  بر راه اندازی بزرگترین واحد مگامدول آهن اسفنجی کشور متمرکز نموده است .

به منظور دستیابی به اهداف این بخش که مسیر راه اندازی نهایی از این پروژه را تسهیل می کند، اقدامات مشخصی از جمله، راه اندازی و برق دار نمودن تابلوهای فشار قوی و فشار ضعیف، راه اندازی سیستم اتوماسیون و چک لاجیک های مربوطه ، فلاشینگ و راه اندازی سیستم آب ماشین ها و تجهیزات مطابق استانداردهای میدرکس صورت گرفته است .

از سوی دیگر، چک فانکشن های مربوط به کنترل- ولوها و تجهیزات در مسیرهای منتهی به مشعل ها و نشتی گیری کلیه لوله ها و سیستم های انتقال گاز طبیعی به مشعل ها مطابق با استانداردهای کیفی روز دنیا،  راه اندازی واحد ریفرمر زمزم ۳ را به دنبال داشته است .

راه اندازی فن های فرعی،Dilution، اصلی و استک که بدون حضور وندور و نماینده سازنده تجهیزات خارجی و تنها بر پایه توانمندی های گروه MMTE راه اندازی صورت گرفت،  علاوه بر تجلی دانش و خود باوری ملی، صرفه جویی ارزی و ریالی قابل توجهی را محقق نموده است .