همزمان با اجرای مراحل توسعه پروژه احیاء طوبی در سیرجان، با تلاش شبانه روزی متخصصان شرکت MMTE، واحد ریفرمر این طرح با روشن شدن مشعل مورد راه اندازی قرار گرفت .

به گزارش روابط عمومی MMTE، مهندس علی پور، مدیر پروژه احیاء مستقیم طوبی با اعلام این خبر با اشاره به تمهیدات و پشتیبانی های صورت گرفته در حوزه عملیات ساخت، نصب و اجرای این پروژه در سال جاری گفت: خوشبختانه با تکمیل مراحل نصب تمامی تجهیزات صنعتی و واحدهای مربوطه و نیز آماده سازی فرایندها برای ورود گاز به کارخانه ، مشعل های واحد ریفرمر این مگاپروژه  با موفقیت روشن گردید .

همچنین با نصب و راه اندازی شیرها (VALVE)، روشن شدن فن ها از طریق سیستم اتوماسیون کارخانه و همچنین اجرای بخش های نیمه تمام در ناحیه صنعتی ریفرمر، زمینه های لازم برای ورود به مرحله پیش راه اندازی این طرح نیز مهیا شده است .

مدیر پروژه طوبی عنوان کرد که تمامی اقدامات انجام شده در عملیات نصب نهایی واحدها با رعایت کامل مسایل ایمنی و در چارچوب استانداردهای لازم صورت پذیرفته است .

واحد ریفرمر یکی از بخش های مهم و راهبردی در زنجیره فرایندی احداث و بهره برداری از واحدهای احیاء مستقیم صنایع فولادی است .

طرح احیاء مستقیم طوبی به ظرفیت طراحی شده  تولید سالانه یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن آهن اسفنجی پس از اجرای موفق دو پروژه احیاء گوهر و کوثر به سفارش شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر از سوی شرکت MMTE و با استفاده از دانش فنی میدرکس در حال اجراست که هم اکنون با کسب دستاوردهای اجرایی به مرز پیشرفت حدود ۸۵ درصدی رسیده است .