با تلاش های موثر و فعالیت های مداوم ارکان پروژه در شرکت MMTE ، پیشرفت عملیات توسعه و احداث پروژه آهن اسفنجی طوبی سیرجان در استان کرمان به ۷۵ درصد رسید.

به گزارش روابط عمومی ، مجری طرح توسعه پروژه طوبی در شرکت MMTE عنوان کرد:  با ورود و دریافت  بسیاری از اقلام و تجهیزات خارجی مورد نیاز نظیر شیرهای کنترل ، فن ها وTube   Reformer، کمپرسورها و آجرهای کوره، آماده سازی مناسبی برای آغاز مراحل نصب تجهیزات در بخش های نهایی اجرای پروژه تولید آهن اسفنجی طوبی در سایت شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر صورت گرفته است.

مهندس احمد علیپور با اشاره به اینکه خوشبختانه پیمانکار نصب تجهیزات مکانیکی ، برقی و piping نیز انتخاب گردیده است گفت: با توجه به جاری بودن عملیات پایپینگ (نصب لوله ها) و سرعت دهی مناسب به فرایندهای اجرا،  پیش بینی می شود عملیات راه اندازی اولیه پروژه مطابق قرارداد اوایل تیرماه سال آینده انجام گیرد.

به گفته وی، انجام تغییرات و طراحی جدید در Top gas scrubberو  Cooling gas scrubberنیز طی یک فرایند خاص از سوی شرکت MMTE انجام شده که این اقدام اصلاحی، زمینه مناسبی برای افزایش حجم تولید آهن اسفنجی در این پروژه ایجاد خواهد کرد .

همچنین در این پروژه افزایش تعداد کمپرسور ها از ۶ دستگاه به ۷ دستگاه نیز از جمله اقداماتی است که با هدف تثبیت تولید پایدار به سفارش کارفرما انجام شده است؛ ایجاد این تغییرات، نخستین بار در سطح پروژه های مگامدول کشور صورت می گیرد .

پروژه طوبی با ظرفیت تولید سالانه ۱.۸۵۰ هزار تن آهن اسفنجی یکی از ۳ پروژه احیاء احداث شده پس از پروژه های گوهر و کوثر توسط شرکت MMTE است که با کارفرمایی شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر در استان کرمان، قطب صنایع معدنی کشور به مرحله اجرا درمی آید .

مطابق برنامه ریزی های انجام شده و با تحویل و بهره برداری کامل طرح طوبی در آبان  ماه ۱۴۰۲،  تولید آهن اسفنجی در شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر در سال ۱۴۰۲ به چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تن خواهد رسید که اجرا و ظرفیت سازی این حجم از تولید از سوی شرکت MMTE انجام گرفته است .

 

منبع: روابط عمومی شرکت MMTE