انجمن جهانی فولاد گزارش داد: رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماه نخست سال۲۰۲۱ میلادی به ۱۰.۷ درصد رسید. تولید جهانی این محصول نیز شاهد رشد ۱۰ درصدی بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) ، به نقل از انجمن جهانی فولاد(World Steel Association) طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی، ایران ۷ میلیون و ۵۰۰ هزارتن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با تولید سال گذشته۱۰.۷ درصد رشد نشان می دهد. این در حالی است که ایران در جایگاه دهمین فولادساز برتر جهان در ۳ ماهه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی ایستاد.
همچنین تولید فولاد خام ایران در مارس۲۰۲۱ میلادی با رشد ۱۰.۷ درصدی به۲ میلیون و ۶۰۰ هزارتن رسید.
تولید ۶۴کشور فولادساز جهان نیز در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ۴۸۶ میلیون و ۹۰۰ هزارتن ثبت شد که حاکی از رشد ۱۰درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
همچنین میزان تولید فولادسازان جهان در مارس ۲۰۲۱ میلادی، با ۱۵.۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۶۹میلیون و۲۰۰ هزار تن رسید. این رقم در مارس سال گذشته ۱۶۹میلیون و ۲۰۰ هزار تن ثبت شد.
طی سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی به ترتیب چین با تولید ۲۷۱ میلیون تن، هند با ۲۹ میلیون و۶۰۰ هزار تن، ژاپن با ۲۳میلیون و ۷۰۰ هزار تن، آمریکا با ۲۰میلیون و ۴۰۰هزار تن و روسیه با ۱۸میلیون و ۹۰۰ هزارتن ۵کشور برتر فولادساز جهان بودند.
همچنین کره جنوبی با تولید ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن، آلمان با تولید ۱۰ میلیون تن، ترکیه با ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تن و برزیل با تولید ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تن فولادخام طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی در رتبه های ششم تا نهم جهان در تولید این محصول جای گرفتند.

منبع خبر:

http://imidro.gov.ir/news/29506.htm