نشست مشترک هم‌اندیشی و تبادل نظر فنی در خصوص تبیین راهکارهای تعاملی صندوق نوآوری و شکوفایی با شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور مدیرعامل شرکت MMTE و معاون توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی در محل این شرکت برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی، در این نشست دکتر طاهرپور مدیرعامل شرکت مهندسی فناور معادن و فلزات (MMTE) ضمن معرفی شرکت در مختصات توسعه طرح‌های معدنی و صنایع فولاد به راهبرد بومی‌سازی و توسعه داخلی‌سازی اشاره کرد و گفت: MMTE در اولین گام به بومی‌سازی دانش فنی کوبه استیل ژاپن در ساخت واحدهای آهن اسفنجی پرداخته و به تناسب تکامل دانشی مستمر خود در دوره های مختلف، ایفاگر طراحی و اجرای موفق چندین طرح فولادی این حوزه بوده است‌.

وی داخلی‌سازی را پیشران توسعه دانست و افزود: این شرکت هم اکنون تمرکز وسیعی بر مهندسی معکوس و ساخت تجهیزات خاص بخش معدن و صنعت فولاد دارد.

به گفته وی، این شرکت همراستا با تحولات جهانی بنا دارد با استفاده از سرمایه انسانی خود و به کارگیری چرخه یادگیری و بهبود مستمر، در جهت پیشبرد برنامه‌های دانش‌بنیان و ارائه خدمات متمایز به مشتریان، فعالیت‌های خود را در اکوسیستم نوآوری با قابلیت بیشتری همراه نماید.

در این نشست دکتر ملکی‌فر معاون توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی نیز گفت: احراز دانش‌بنیانی MMTE بر اساس ارزیابی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بومی‌سازی ساخت واحدهای آهن اسفنجی در صنعت فولاد، مقدمه‌ای مناسب در خصوص اعطای تسهیلات و امتیازات است که از جمله آن می‌توان به اعتبار مالیاتی فعالیت‌های تحقیق و توسعه، خرید تجهیز دانش‌بنیان و اعطای سرمایه در گردش بانکی در قالب تسهیلات محصول محور اشاره نمود؛ همچنین با تشریح فرصت‌های کسب و کار نوآوری ایران و بیان آمار از فعالان این زیست‌بوم، بر لزوم آینده‌نگری MMTE و حضور فعالانه این شرکت در اکوسیستم نوآوری تاکید شد.

ملکی فر گفت: راهبرد صندوق دعوت و تسهیل شرایط حضور شرکت‌های پیشگام و تاثیرگذار دانش بنیان در تمام بخش‌ها به ویژه در بخش معدن و صنعت فولاد کشور است تا از طریق انتخاب سازوکارهای جسورانه وارد اکوسیستم نوآوری شده و به رشد و توسعه پایدار این بخش با حمایت از شرکت‌های استارت‌آپی نوپا در نقش شتاب دهنده کمک کنند.

منبع: روابط عمومی شرکت MMTE