پس از کسب رکوردهای اجرایی جدید و با تلاش مستمر متخصصان راه اندازی گروه MMTE, مشعل ریفرمر کارخانه احیا ۲ سیرجان در استان کرمان روشن شد.

به گزارش روابط عمومی، با راه اندازی مشعل و تاسیسات واحد ریفرمر که در شمول دستاوردهای بزرگ دوره اجرا به شمار می رود، عملیات تست گرم واحدهای فرایندی نیز آغاز شد تا این کارخانه در ماههای آینده وارد مدار تولید گردد.

هم اکنون پیشرفت عملیاتی این پروژه احیاء مستقیم که با دانش فنی میدرکس و بر مبنای مدل قراردادی EPC( مهندسی، تدارکات و اجرا ) در برنامه توسعه قرار دارد به حدود ۹۰ درصد  رسیده است که پیش بینی می شود با انجام مراحل تکمیلی نصب، تست و راه اندازی تجهیزات و هماهنگی های عملیاتی،  نخستین مرحله از تولید آهن اسفنجی این کارخانه طی ماه های آتی در مدار بهره برداری قرار گیرد.

پروژه احیا ۲ شرکت جهان فولاد سیرجان به ظرفیت تولید سالانه ۱۰۵۰۰۰۰هزار تن در حال اجراست که با احتساب کارخانه احیاء یک این مجتمع که طی سالهای گذشته از سوی گروه MMTE و به ظرفیت ۹۶۰ هزار تن به اجرا رسیده است، ظرفیت تولید آهن اسفنجی این شرکت در نتیجه همکاری های مشترک به ۲ میلیون تن دست خواهد یافت که این شرکت را در شمار پیشگامان تولید و عرضه این محصول راهبردی قرار می دهد .

گروه MMTE به عنوان یکی از شرکت های پیشرو دارنده دانش فنی بین المللی تاکنون نسبت به توسعه و احداث کارخانجات متعدد با ظرفیت بیش از  ۸ میلیون تن  آهن اسفنجی در استان کرمان به عنوان یکی از قطب های تولیدی منابع معدنی و فولاد، سهم عمده ای در شکل گیری زنجیره راهبردی صنایع این منطقه ایفا نموده است .