پس از دستیابی موفق به پیشرفت های هدفگذاری شده در برنامه توسعه یکپارچه فولاد سازی میانه، عملیات نصب تجهیزات ماشین ریخته گری مداوم این پروژه ملی به وزن ۱۵۰۰ تن با بکارگیری ظرفیت های داخلی آغاز گردید .

به گزارش روابط عمومی، عملیات طراحی، ساخت و نصب ماشین ریخته گری مداوم بزرگترین فرایند صنعتی در ناحیه فولادسازی و ریخته گری و مهمترین بخش از نواحی اجرایی پروژه است که به عنوان درگاه خروجی محصول از پروژه های فولاد سازی، نقش حیاتی در مسیر راه اندازی نهایی و بهره برداری از پروژه ایفا می نماید .

در راستای هدفمندی استفاده موثر از توان فنی و اجرایی شرکتهای گروه MMTE در مسیر ساخت و احداث این پروژه، تمامی مراحل حمل و نصب تجهیزات ماشین ریخته گری این طرح نیز در قالب بسته قراردادی عملیات اجرایی از سوی شرکت آریا حدید صورت گرفته است .

این تجهیزات با وزن تقریبی ۱۵۰۰ تن بر مبنای سفارش گذاری مدیریت پروژه و براساس آخرین فناوری های موجود بین المللی تامین شده و در مرحله نصب قرار گرفته است .

همچنین در جهت تسریع در توسعه این طرح و نیز بهره برداری از ظرفیت های بومی کشور، تهیه و تامین تمامی کابل ها، اقلام و تجهیزات عملیات لوله کشی و نیز تابلوهای برق و ابزار دقیق مورد نیاز این طرح از منابع داخلی صورت گرفته است .

اینک در مسیر توسعه این طرح راهبردی،  طراحی تفصیلی سازه های بتنی و فلزی نیز با اتکا به پتانسیل های موجود در شرکت مهندسی فناور معادن و فلزات (MMTE) انجام گرفته و مطابق آن،  تمامی فعالیت های اجرایی این سازه ها در دست اقدام قرار دارد .

پروژه فولاد سازی میانه به عنوان یک طرح راهبردی با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن در قالب برنامه طرح های ۸ گانه توسعه صنعت فولاد کشور هم اکنون با مدیریت گروه MMTE به ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.