در ادامه انجام مراحل تکمیلی واحد احیاء فولاد چهارمحال و با توافقات صورت گرفته میان شرکت های مهندسی فناور معادن و فلزات و فولاد چهارمحال و بختیاری، عملیات اجرایی احداث بخش واگن برگردان این پروژه  نیز به زودی آغاز  می شود .

به گزارش روابط عمومی، مجری طرح توسعه واحد احیاء فولاد سپید دشت چهارمحال در شرکت MMTE گفت: با توافقاتی که در زمینه به روز آوری و اصلاح بسته مالی احداث واحد واگن برگردان این پروژه صورت گرفت به زودی عملیات این بخش از واحد احیاء پروژه از سوی شرکت MMTE   در مدار اجرا قرار می گیرد .

مهندس مرتضی اصفهانی افزود: در این راستا مناقصات مربوط به خرید کالاها و تجهیزات مورد نیاز این بخش با رویکرد توسعه ساخت داخل و حداکثر سازی استفاده از ظرفیت های بومی از طریق سازندگان مورد تایید داخلی برگزار می شود و سایر تجهیزات مورد نیاز نیز از بازارهای بین المللی تامین خواهد شد.

وی با اشاره به ارزش ۵ میلیون یورویی این پروژه گفت: ۱۰ درصد از سهم سبد کالاها و تجهیزات این پروژه شامل تجهیزات ابزار دقیق، ۶۰ درصد مربوط به تامین تجهیزات مکانیک و سیالات و ۳۰ درصد باقیمانده به عملیات سیویل و سازه اختصاص دارد .

پروژه فولاد سفید دشت چهارمحال با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی، نخستین طرح از طرح های ۸ گانه فولادی مصوب دولت بوده که پیش از سایر طرح های استانی از سوی شرکت MMTE  به مرحله راه اندازی و         بهره برداری رسیده است.

در این پروژه، ساخت و احداث واحد های احیاء، بریکت سازی و متریال هندلینگ در شمول فعالیتهای MMTE بوده است .

شرکت فولاد مبارکه با سهم ۶۵  درصد و ایمیدرو با ۳۵ درصد، از سهامداران شرکت فولاد سفید دشت محسوب می شوند.

 

منبع: روابط عمومی شرکت MMTE