کارخانه بریکت سازی فولاد سپیددشت آغاز به کار کرد. تولید آزمایشی این واحد از روز چهارشنبه آغاز شده است.

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، تولید بریکت از روز سوم آذر ماه در این واحد آغاز شده و پیش بینی می شود تا پایان ماه جاری و تکمیل فرایندهای مربوطه، به ۶۰ تا ۷۰درصد ظرفیت اسمی دست یابد.ساخت واحد بریکت سازی سفیددشت باهدف افزایش بهره وری و مدیریت بهینه ضایعات از سال۹۸ در دستور کار قرار گرفت بود که روز سوم آذر ماه جاری راه اندازی شد.

کارخانه بریکت سازی سفید دشت توسط شرکت ام ام تی ایی MMTE)) احداث و راه اندازی شده است. این شرکت بر پایه تجارب و دست آوردهای حاصل از تلاش مهندسان و کارشناسان و کسب استاندارد های بین المللی و با حضور فعال خود در مجموعه های بزرگ فولادی توانسته در فرآیندهای طراحی و اجرای پروژه های صنعتی با افزایش ظرفیت تولید آهن اسفنجی و فولاد سازی فعالیت کند.

بریکت آهن اسفنجی محصولی است که از آهن اسفنجی تولید شده و در بسیاری از واحدهای فولادسازی دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. فرآیند بریکت سازی به دو گروه سرد و گرم تقسیم بندی می‌شود.

در فرآیند بریکـت سازی سرد، مواد ورودی در دمای محیط به ماشین بریکـت زنی وارد می‌شوند. بریکـت گرم آهن اسفنجی (HBI) محصولی است که در فرآیند بریکـت سازی از آهن اسفنجی گرم (HDRI) و در دمای بیش از ۶۵۰ درجه سانتیگراد به تولید می‌رسد. این نوع بریکـت شناخته شده ترین محصول جهت حمل و نقل آسان و ایمن آهن اسفنجی در سطح جهان به شمار می‌رود.

 

منبع: ایمیدرو